perjantai 24. elokuuta 2012

VANHAN NUKKEKODIN ASUKIT - WHO LIVES IN MY OLD DOLLHOUSE

Tässä perhepotretissa on suurin osa vanhan nukkikseni asukkaista. Valokuvien taustalla on yksi isoisäni kelloista, jossa ei ole koneistoa.

In this family portrait you can see most of the inhabitants of my old dollhouse. Background of the pictures is one of my grandfather's clocks which is missing a mechanism.


Eowyn, Pelle ja Tonttu:
Eowyn, Clown and Elf:


Nalleperhe:
Teddybear family:


Myyrä ja Pelle. Tein Myyrän siskoni kanssa kun olin pieni, hän teki sellaisen myös. Myyrän silmät ja takin napit ovat nuppineuloja. Huomasin juuri, että näillä kahdella on aika paljon yhtäläisyyksiä: punaiset hiukset, hatut ja punaiset napit ja pilkut vaatteissa. He näyttävät olevan hyviä ystäviä. Pelle on aikoinaan ostettu Tiimarista ja sen jalat menivät poikki eräänä talvena rekionnettomuudessa. Vein koko poppoon poron vetämässä reessä ajelulle, mutta vauhti oli niin kova että pelle lensi reestä jäiselle tielle ja halkesi. Täytin sen steariinilla ja se on sen jälkeen pysynyt auttavasti pystyssä.

Mole and Clown. I made Mole with my sister when I was young, she made one too. Mole's eyes and buttons in her clothes are pins. I just realized that these two have some similarities; red hair, hat, red dots. I think they are very good friends. Clown broke his legs one winter in a sled accident. I took the whole group outside to a reindeer & sled ride but the speed was too high and Clovn flew from the sled to an icy road and his legs were cut off. I filled him with stearine and after that he has been able to stand somehow.


Nimetön tyttö, joka pitäisi nimetä!
Nameless girl. I really should give her a name and stop calling her nameless!

1 kommentti:

  1. Voi tuota Myyrää! Se voisi olla aika karmaiseva ellei se olisi hellyyttävä :)

    VastaaPoista